Lika Värde


Ibland läser jag tidningen. Nu menar jag inte den på toaletten. Jag lånar Gummans dator och läser nya nyheter. Tänk vad utvecklingen går framåt. På min tid...
Nej, det tar jag en annan gång. Jag skulle ju faktiskt berätta om VAD jag läste i tidningen. Jag läste om DJUR!

Själv är jag en stor djurvän eller liten, det beror på hur man ser det. Stora djur som hundar, katter, kaniner och höns. Sådana djur tycker jag om, men bara på tallriken. Det är en annan sak med små djur. Djur som fläktande spyflugor, förklädda grodor, sysslolösa rödmyror, färggranna sländor, sällskapliga kackerlackor, rakryggade giftspindlar och sniglar.

Oftast läser jag om hur man med stort besvär äntligen lyckats utrota något djur, men nu har man upptäckt ett alldeles nytt djur. SPÖKSNIGELN. Sniglar finns det gott om och nu uppträder de i spökform, som på trots. Det finns gott om dom här också, inte sniglar men spöken. Både gamla mostrar, fastrar och jag vet inte vad. De gör inte mycket väsen av sig, rör aldrig hundarna eller katterna i kylskåpet. Med spöksnigeln är det värre. Den konkurrerar med människan om maten. De äter upp vår käraste maträtt, vår svenska nationalrätt, spaghetti. De slukar den som på räls eller löpande tråd kanske är en mer exakt beskrivning. Utan ketchup!

Först visste man inte hur denna nya art uppstått, men det är nu vetenskapligt bevisat att Spöksniglarna fallit offer för Mördarsniglarnas vilda framfart. Att mörda är en ond handling och ger dålig karma. Det är därför dessa sniglar återföds som spöken, den lägsta form av liv som finns. Vita svävar de nu fram som slemmiga tefat, från en annan dimension. Eftersom de som alla spöken är blinda väjer de inte för vare sig väggar eller kylskåp.

De ser allt, hör allt, vet allt eftersom de ÄR ÖVERALLT. Man har alltså kommit fram till att de utgör en mycket stor fara för den nationella och internationella säkerheten. Värre än FRA! De måste utrotas!

Som djurvän håller jag inte med. Istället för att utrotas tycker jag att de borde fostras, som man gör med Mördarsnigeln. Ja, de flesta är inte djurvänner och därför av annan åsikt. De tycker att även Mördarsnigeln ska utrotas som alla djur, trots den värdefulla samhällsinsats den gör.

Gumman som är uttråkad, borde engagera sig i denna fråga. Bli djuraktivist. Samla in pengar till spökhus och andra förnödenheter.


Rädda ALLA sniglar utan åtskillnad av hudfärg och livsform.


Värdefulla länkar

Spöksnigeln

Mördarsnigeln

Inga kommentarer: