Smutskastning och Häxjakt

Guldkornet handlar om vuxna människor.

Petter Vestlund 1979-05-22 (Källa: Petter Westlunds Blogg) har bedrivit häxjakt på nätet mot en man. Bloggare har fått radera massor med inlägg då de attackerats. Andra har helt tvingats stänga av möjligheten till kommentarer.

På sin egen blogg hittar han på alla möjliga anklagelser som radas upp. Den utsatta hånas och provoceras. Petter påstår att den utsatta måste bevisa att hans kränkande anklagelser är falska. Om den utsatta inte gör det ska alla anklagelser anses som sanning, enligt Petter.

Petter är ivrigt uppbackad och påhejad av modern till den utsattas barn. Också Petters egen mor, ann-katrin vestlund har (under eget namn) börjat attackera bloggare, för att de inte uttrycker sig på ett sätt som hon kan förstå och därmed godkänna.

Mer om den historien hittar du här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

mor i skutan - vill han bravera eller pratar man så i östergötland

Anonym sa...

Jag har varit å tittat runt lite å jag fattar inte tjatet som viss fortfarande håller på. Den där klanen måste ha skavsår i öronen.

Sebastian sa...

A1 Att jag kommer från Östergötland beror på bloggkartan och har inget med verkligheten att göra ;)

A2 Det kallas hammarmodellen. Ju mer man hamrar desto hårdare sitter spiken. Ungefär som storebror kör FRA frågan numera.

Anonym sa...

De flesta som läser den här bloggen vet redan var jag bor och de som inte gör det bryr sig sannolikt inte. Så vad är vitsen med att länka till en karta till mitt hus?

Sebastian sa...

Förlåt! Mitt slarv när jag klippte och klistrade från de där andra inläggen du vet, som nu är borttagna. Till det här inlägget är det ingen vits alls. Bra att du uppmärksammade mig. Tack!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.