Löneförmåner

Nu när jag ska bli minister och måste sköta mina löneförmåner i form av svarta dagmammor och barnflickor stod jag inför ett nästan olösligt problem.

Nämligen att övertala Gubben om att vi måste skaffa barn. Han säger att jag inte passar som mamma. Hur kan han säga så? Tänk, om det är sant? Enda sättet att ta reda på det var att gå igenom ett lämplighetstest. Sagt och gjort. Jag svarade på frågor, många frågor och till slut kom svaret:

Du är ju redan ett päron, grattis!

Päron? PÄRON? PÄRON!!!

Precis då kom Gubben hem och förklarade att jag missförstått. Det skulle vara - har redan päron - och så sa han att det betyder bröst. Ja, jag har förvisso en barm men inte liknar den några päron inte. För att vara på den säkra sidan ringde jag till Expressen. Efter en lång stund lyckades jag få prata med en mycket sympatisk man som förklarade att päron betyder förälder.

Jag är redan mamma! Jag är förälder! Jag har redan barn!

Hur hade det gått till? Hade Gubben och jag fått barn utan att märka det? Och vart hade barnet tagit vägen? Hade vi tappat bort det eller hade det smitit iväg bara så där? När hände det? Är det så länge sedan att jag inte kommer ihåg? Kanske Gubben inte är päron till barnet? Det fanns bara en sak att göra. Gubben fick också göra lämplighetstestet och då kom svaret:

Oj, oj, oj, det verkar vara långt kvar tills du ens börjar tänka i bebisbanorna. Lek färdigt innan du satsar på en knodd!

Tänka sig så kloka de där testarna är. Jag ÄR mamma och Gubben ska snart få en alldeles egen Nanny.

Lämplighetstestet


Inga kommentarer: