OS-GALA


Jaha, nu är det OS minsann. Det är en stor händelse som man som minister inte får missa.

Ja, gubben har fina fracken så han klarar sig men själv har jag varit ute och shoppat loss riktigt ordentligt. Det verkar som om hela garderoben har krymt i tvätten. Jag kommer bara att köpa åt mig själv. Gubben kommer att köpa chips och annat gott vi kan snaska på.

Först besökte jag det fantastiskt exklusiva modevaruhuset Ellos. Där såg jag många kända ansikten som Mona Sahlin och Leif GW Persson och annat belevat folk. OS är en idrottsgala och på idrottsavdelningen hittade jag den här underbara dressen för 159,50. Den är visserligen dyr men ibland måste man få unna sig något riktigt smakfullt och elegant.



Sedan bar det iväg till skoboutiqen Myrorna. Där hittade jag ett par fantastiskt fina skor som passade perfekt. De var så billiga att jag köpte ett par nya skor till Gubben min också.


Mycket finare än hans gamla, eller hur?



Ska man shoppa loss så ska man. För att riktigt lyxa till det smet jag in på biljouteributiken Roffes Godis och köpte det allra vackraste halsbandet som du ser här. Det kostade bara 19,98.


När jag så småningom kom hem alldeles trött och slut i hela kroppen kom jag på att jag glömt köpa läppstift. Vad är väl en minister utan läppstift. Gubben erbjöd sig att gå och handla ett tjusigt läppstift. Ja, erbjöd sig kanske är att ta i men han gjorde det utan att jag behövde ta till stekpannan. Han kan verkligen fynda Gubben min. Han fick alla dessa läppstift helt GRATIS.

De hade sagt att han fick dom för de inte var kompletta, men vad gör väl det för titta så komplett och fin jag blev.





Ja jag säger bara det...

AKTA DIG BLONDINBELLA FÖR HÄR KOMMER JAG

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag surfade in på din sida och kunde inte slita mig från din roliga blogg
Tack för en underhållande stund........

Jaffa