Hälsosamt


I Sverige är vi snuskiga. Hela europa reagerar på hur snuskiga vi är. Det handlar om vår mat. Den är så snuskig att både livsmedelsbranchen och veterinärerna chockas. Att grisar är lortiga vet alla. Att dom bökar runt i DYNGA är ingen nyhet. Men vi tvättar inte ens av dom innan vi äter upp dom.

När jag hörde det på radion blev jag sjuk. Jag kräktes hela natten. Jag äter snusk, kanske till och med dynga. Vad handlar dynga om? Avfall, gödsel - sådant man sprider på åkrarna. Som blir MAT! Jag blev så sjuk att jag på morgonen måste sjukskriva mig.

Först funderade jag på att gå till doktorn, men vad gör sjukvården. Namnet talar för sig själv. I egenintresse vårdar de sjuka och utan sådana skulle hela verksamheten bli tvungen att läggas ner. De bryr sig knappast om att jag ska bli frisk. Vem vet, dom kanske till och med hittar en massa andra sjukdomar så jag blir långtidssjukskriven. Jag kanske bara klarar att klippa halva får i fortsättningen och resten av tiden tvingas äta massor med små piller i olika modeller och färger.

Nej, det är bättre att vända sig till de som bryr sig om att man är frisk och mår bra. FÖRSÄKRINGSKASSAN.

Läkare har vi haft i alla tider, men har vi blivit friskare? Nej, tvärtom. Sedan försäkringskassan tog över sjuk- och hälsovård blir vi allt friskare. Försäkringskassans mål är att vi ska bli friska och deras insatser ger resultat.

Jag har försökt ringa Försäkringskassan i en vecka nu utan att lyckas komma fram. Kräkningarna har avtagit och jag har hunnit tänka. Det är nog inte så farligt. Vi blir allt friskare trots europas gnäll om vår snuskiga mat. Och vem vill ta ifrån en stackars gris glädjen att få bli mat på vår tallrik. Imorgon går jag till jobbet!


1 kommentar:

Anonym sa...

Letade på utrota rödmyror och hamnade här.
Häftig blogg!!
Nu har jag läst hela och lagt den i favoriterna så jag tittar nog snart förbi igen.
Ha det gott hälsar Lasse!